photo-daisy-on-green-sunny-spring-meadow-luminous-blurred-background-with-light-bokeh-and-short-depth-of-1918861937
oncologie

Momenteel krijgt één op de drie Nederlanders in zijn leven te maken met een vorm van kanker, dat zijn 90 duizend mensen per jaar.
Gelukkig wordt er veel geld en tijd besteed aan wetenschappelijk onderzoek. Door de verbeterde behandeling en door de ziekte in een vroeg stadium te signaleren, leven mensen met kanker steeds langer.

Binnen onze praktijk hebben wij ons toegelegd op de begeleiding van mensen met kanker en hun naaste omgeving.

Bij de behandeling van oncologiepatiënten worden 4 fasen onderscheiden:

1. Behandelfase, waarbij de diagnose gesteld is en een operatie, bestraling en/of chemotherapie plaatsvindt
  2. Herstelfase, waarbij de medische behandelingen achter de rug zijn en de patient zich kan richten op herstel
  3. Palliatieve fase, waarbij duidelijk is dat de ziekte niet meer te genezen is en de behandeling gericht is op het zoveel mogelijk behoud van kwaliteit van leven
  4. Terminale fase waarbij het duidelijk is dat het levenseinde nadert. Binnen deze fase is de behandeling gericht op het bieden van zoveel mogelijk comfort aan de patient, die afscheid neemt van het leven

In elke fase van de ziekte kan er een beroep gedaan worden op onze zorg.

Tijdens uw eerste afspraak krijgt u een uitgebreide intake: samen bekijken we wat uw behoeften zijn en welke ondersteuning u nodig heeft.
Aan de hand van de intake stellen we in overleg met u een behandelplan op. Deze behandeling kan bestaan uit één of een combinatie van de verschillende therapieën die wij in onze praktijk aanbieden.

Indicaties:

• Vermoeidheid
  • Misselijkheid
  • Pijn
  • Littekens
  • Verminderde conditie
  • Stijve gewrichten
  • Psychische klachten
  • Angst
  • Emotionele pijn
  • Trauma verwerking

Onze doelstelling is de kwaliteit van uw leven te verbeteren