Methoden

Ooracupunctuur

Er zijn verschillende vormen van Ooracupunctuur:

• Chinese Ooracupunctuur
  • Auriculotherapie
  • Auriculomedicinae.

Chinese Ooracupunctuur is de meest eenvoudige vorm en behandelt alleen het symptoom, in de meeste gevallen is dit pijn.

Grondlegger van de Auriculotherapie is Dr. Paul Nogier. Dr. Nogier ontdekte in 1950 dat op de oorschelp (Auriculo = oorschelp) gebieden zijn te onderscheiden waarop lichaamsdelen zijn geprojecteerd in de vorm van een omgekeerde foetus. Deze methode maakt een zeer  verfijnde manier van onderzoek en therapie mogelijk.

Dr. Nogier ontdekte in 1966 het Vasculair Autonome Signaal (VAS), dit werd de oorsprong van de Auriculomedicinae (Auriculo geneeskunde). Het Vasculair Autonome Signaal, de VAS, is een reflex van de arteriën(slagader) op een prikkel in het lichaam, die gekenmerkt wordt door herhaalbaarheid en krachtsverandering van de polsslag. De VAS kan gevoeld worden op elke arterie, gemakshalve wordt de arterie van de pols gebruikt. Met behulp van de VAS kan informatie verkregen worden over het functioneren van het lichaam en de psyche (geest). Dr. Nogier heeft een geheel nieuw systeem van diagnostiek en therapie ontwikkeld, die uitstekend toegepast kan worden in combinatie met de traditionele Acupunctuur.

Schedelacupunctuur (YNSA)

Schedelacupunctuur is een vorm van neuro-Acupunctuur die specifiek ingezet wordt bij de behandeling van neurologische ziekten en chronische pijn.
YNSA, Yamamoto New Scalp Acupuncture is een nieuwe methode van Schedelacupunctuur die ontwikkeld is in de zeventiger jaren van de vorige eeuw door de Japanse arts Dr. Yamamoto. Het is gebaseerd op het principe dat afspiegelingen van alle organen en ledematen zich op de hoofdhuid (schedel) bevinden. Vaak wordt er meteen verlichting gevoeld na het plaatsen van een naald.

Electro-acupunctuur

De Electro-acupunctuur is een behandelmethode die het meest wetenschappelijk onderbouwd is. Bij deze therapievorm wordt een electrode op de acupunctuurnaald geplaatst, de naald wordt door een elektrisch stroompje gestimuleerd. Deze elektrische stimulatie maakt bio-chemische lichaamseigen stoffen vrij, die in het lichaam een pijnstillende werking hebben. Het is een vriendelijke behandelingsmethode, u voelt  een lichte kriebeling en een spieraanspanning, die absoluut geen pijn doet.

Koreaanse Handacupunctuur

De Koreaanse Handacupunctuur is door de snelle werking bijzonder effectief bij (acute-) pijnklachten. Deze behandelmethode is in 1971 ontwikkeld door Dr. Tae Woo Yoo. Hij ontdekte dat het menselijk lichaam geprojecteerd is op de hand.

Bij de behandeling wordt gebruik gemaakt van zeer fijne kleine en dunne naalden, welke maximaal 2 mm in de huid geplaatst worden. Waarmee het een uiterst vriendelijke vorm van Acupunctuur is.

Graphic design - Studio MaydayMayday | Website - RemyAmeling.com